De Vereniging voor IT Asset Managers Nederland (ITAMNL)

Meldingen
Alles wissen

Het IT Asset Management (ITAM) Forum

Generieke commissies

ITAM als vakgebied

Kennis en kunde ITAM ontwikkelen: 1. ITAM en SAM ontwikkelen in de curricula van universiteiten en hogescholen. 2. Certificering voor ISO standaard.

Organisatie

Hoe start je als organisatie met ITAM? Welke rollen zijn nodig? Hoeveel werk brengt het uitvoeren van ITAM met zich mee voor een middelgrote tot grote organisatie? Welke processen gaat onze organisatie volgen en hoe moeten deze processen dan geïmplementeerd worden?

Tooling c.q. technologie

Welke ITAM tooling is op de markt beschikbaar en wat zijn de ervaringen van de leden met deze tools? Welke tips en trucs zijn er voor de implementatie van een tool?

Open-source

Wat betekent het wanneer open source overgenomen wordt door commerciële partijen?

Ontwikkeling Cloud technologieën

Wat betekent de ontwikkeling van Cloud technologieen (IaaS, PaaS, SaaS, etc.) en diensten voor de ITAM-er? Heeft de ITAM-er nog een rol en zo ja, welke dan?

Audit

Wat moet ik doen om voorbereid te zijn op een audit? Wat moet ik doen om een audit te voorkomen? Wat moet ik doen om een audit van een derde overbodig te maken? Hoe maak ik van een audit een lust en geen last? Om gaan met een audit van reactief naar pro-actief.

Procurement - Inkoop - contractonderhandelingen

Wat zijn tips & tricks voor het verlengen van een Microsoft Enterprise Agreement? Doorgaan of stoppen met een Oracle ULA? Gaan we IBM licenties afnemen op basis van sub-capacity? Past het nieuwe licentiemodel van SAP bij onze organisatie?

Accreditatie

We zien het concept van 'accreditatie' als punt op de horizon voor onze vereniging. Als bestuur moeten we helder krijgen: waarom accreditatie? We willen dit stuk zeker door ontwikkelen. Dit vraagt de nodige tijd en investeringen, terwijl we zien dat dit thema belangrijk is voor de positionering van onze vereniging in de markt. Het bestuur doet dan ook een suggestie/voorstel aan deze commissie om een tussenstap te creëren. Een tussenstap die wel zichtbaar is voor onze (potentiele) leden en die op korte termijn te realiseren is. Denk bijvoorbeeld aan een gedragscode.
IT Asset Management (ITAM)

IT Asset Management (ITAM) best practices

Stel hier je vragen met betrekking tot IT Asset Management (ITAM) best practices.

Internationale ITAM standards

Stel hier je vragen met betrekking tot internationale ITAM standards zoals ISO 19770 en ITIL.

IT-systemen (tools)

Stel hier je vragen met betrekking tot IT-systemen (tools).
Software Asset Management (SAM)

Software Asset Management (SAM) best practices

Stel hier je vragen met betrekking tot Software Asset Management (SAM) best practices.

Internationale SAM standaarden

Stel hier je vragen met betrekking tot internationale SAM standards zoals ISO 19770 en ITIL.

Software systemen (tools)

Stel hier je vragen met betrekking tot software systemen (tools).
Deel: