De Vereniging voor IT Asset Managers Nederland (ITAMNL)

Martijn Braamskamp
Voorzitter
Martijn Braamskamp is zijn loopbaan in licensing in 2004 gestart bij PC-WARE (nu SoftwareOne). Vanaf 2008 is de advisering over Software Asset Management (SAM) een steeds grotere rol gaan spelen en in 2010 is de focus compleet gelegd op SAM. Van 2010 tot 2019 werkte Martijn bij Softline Solutions, waar hij als Managing Consultant strategisch gesprekspartner was op het gebied van SAM. In 2019 is Martijn overgestapt naar NS, om hier de rol van Software Asset Manager in te vullen. Naast compliance reporting en her-implementatie van ITAM processen ( ISO 19770-1:2017), bouwde hij aan de relatie met de belangrijkste softwareleveranciers. Sinds november 2020 focust Martijn zich op het professionaliseren van License & Software Asset Management bij Nouryon (voormalig AkzoNobel Speciality Chemicals). Credo: Transparantie creëren zodat mijn interne klanten weloverwogen beslissingen kunnen nemen.
Gerben Vermeulen
Algemeen bestuurslid
Gerben is sinds 2010 actief op het gebied van IT Asset Management. In de jaren daarvoor heeft Gerben gewerkt als software ontwikkelaar en software architect. De combinatie van de daar opgedane technische kennis met de kennis van IT Asset Management zorgt ervoor dat Gerben een sparringpartner kan zijn voor alle rollen binnen de organisatie. Gerben heeft gewerkt binnen verschillende multinationals, maar heeft ook veel adviesprojecten afgerond voor kleinere bedrijven. Door deze ervaringen kan Gerben alle soorten organisaties helpen om de volgende stap te maken met ITAM. Het doel van Gerben is om zoveel mogelijk organisaties te laten profiteren van de voordelen die een ITAM programma kan bieden. Centraal hierin staan het trainen van mensen, het opzetten van processen, en waar nodig het doen implementeren van een ITAM tool. Door als bestuurslid mee te bouwen aan de vereniging hoopt Gerben bij te dragen aan meer bekendheid en meer samenwerking in dit mooie werkveld.
Rick van Haaren
Algemeen bestuurslid
Gedreven door mijn sterke interesse in IT en juridisch jargon ben ik sinds 1999 bezig om mijn kennis en kunde te vergroten op verschillende gebieden. Eerst als echte IT-er later als contract manager en IT inkoper, waarna ik leidding heb mogen geven aan een Software Asset Management team. Binnen dit team was ik de SAP expert. Ondertussen weer door gestapt op informatie beveiliging. De rode draad is en blijft software (en uiteraard hardware) en het gebruik er van. Mijn motto is: “Gebruik maximaal waar voor je betaald, dus ook voor updates!”. In mijn huidige rol als Product Owner Vendor Management, komen zowel contractmanagement, software asset management als leveranciersmanagement bij elkaar. Het beste van 3 werelden samenbrengen om de Energietransitie te ondersteunen. Binnen de Vereniging ITAM hou ik mij bezig met de website, de redactie en algemene zaken. Ik wil mij graag inzetten voor deze vereniging door de krachten te bundelen binnen Nederland om zo IT Asset Management nog prominenter op de kaart te krijgen binnen organisaties en opleidingen.
Maurice Arts
Algemeen bestuurslid
Door interesse in de IT wereld is Maurice als afgestudeerd logistiek manager in 1998 uiteindelijk beland in de inkoopconsultancy. Diverse ad-interim opdrachten mogen doen bij aansprekende opdrachtgevers om uiteindelijk in 2008 bij de Nederlandse Spoorwegen op inhuurbasis te gaan werken in diverse rollen (IT inkoper, Service Delivery Manager, Contractmanager). Daarna heb ik als IT projectmanager de migratie van (kritische) bedrijfsapplicaties naar een nieuw datacenter mogen doen. Eind 2014 als IT contractmanager gestart, teamlead geworden van deze club van enthousiaste collega’s en per eind 2019 met het vertrek van Rick van Haaren ook als teamlead het Software Asset Management team verder mogen brengen. Inmiddels is sinds 1 maart 2022 mijn officiële rol binnen de NS Functional Lead van het Functioneel Cluster Contract en Vendormanagement, waar SAM een onderdeel van is. We werken conform ISO 19770-1:2017 voor SAM en CATS CM voor de contractmanagers. Maximaliseren van contractwaarde, zowel kwalitatief als kwantitatief. Dat moet het streven zijn vanuit iedere organisatie. Bouwen aan leveranciersrelaties, inrichten van de juiste governance (zowel intern als extern), de teams en collega’s zichtbaar te laten zijn in de organisatie en daar de juiste waarde te laten leveren, daar haal ik dagelijks mijn energie uit. Voor de vereniging wil ik me graag inzetten voor het onderling delen van best practices, netwerken met vakgenoten en kennis te delen onder de leden.
Arjen Hamerling
Algemeen bestuurslid
Arjen begon zijn ITAM-avontuur in 2011 bij Shell. Eerst als Licentie Manager, later als Operations Landscape Manager voor de technische omgeving (Flexera en Oppen-IT). Later heeft Arjen nog Global Lead rollen vervuld bij diverse multi-nationals. Momenteel is Arjen actief als Senior Contract Manager bij Schiphol Airport waar hij de grote Software, LSP en Reseller Contracten onder zijn hoede heeft en een Subject Matter Expert is voor het SAM-Programma. Daarbij probeert hij het beste uit alle werelden en verschillende frameworks op te halen en toe te passen. Voor zijn carrière in ITAM was Arjen actief als Applicatie Beheerder, Webdesigner en programmeur. Naast het vakgebied is Arjen met name een verbinder. Arjen koppelt vraag en kennis graag aan elkaar en heeft daar een enorm netwerk voor tot zijn beschikking.
Brandon Smeets
Algemeen bestuurslid
At a very young age, I became fascinated by the world of entertainment and magic. Many theatre performances, amusement park and event visits followed. From the age of 14, I started creating my own entertainment, presenting magical tricks with a slight touch of humour. I sometimes said to myself: how awesome would it be to do this full time…. About 10 years later … What started as ‘just for fun’ has grown into my full-time job: entertaining the audience. From the end of 2022, I focus entirely on adding a magical and humorous touch to your event in the form of magical entertainment or infotainment. My goal? I want to add something special to your event so that people look back on it with great pleasure. My trilingual upbringing (DE, EN, NL) has allowed me to perform successfully at many venues at all over Europe and the USA in recent years. My versatility allows me to perform at a variety of venues, from corporate events congresses to private parties. From engagement activities to weddings. I know how to make the right program for different types of settings. Furthermore, I can customize my magic tricks on the brand of a customer or requested theme. This makes my repertoire very diverse, and just like in magic, nothing is impossible. What are you looking for?